Prawo

Szkolenia BHP dla pracowników i osób kierujących pracownikami – jak często należy je powtarzać?

• Zakładki: 86


Szkolenia BHP są nieodłącznym elementem funkcjonowania każdego miejsca pracy, a ich regularne powtarzanie jest wymogiem prawnym. Pracownicy powinni uczestniczyć w szkoleniach wstępnych oraz okresowych, których częstotliwość zależy od rodzaju wykonywanej pracy i występujących zagrożeń. Obowiązek regularnego szkolenia się dotyczy również osób kierujących pracownikami. Dzięki odpowiedniej wiedzy mogą efektywnie dbać o bezpieczne środowisko pracy.

Częstotliwość szkoleń BHP dla pracowników i kadry zarządzającej

Zgodnie z polskim prawem szkolenia wstępne BHP (instruktaż ogólny i stanowiskowy) są obowiązkowe dla każdego nowo zatrudnionego pracownika. Okres ich ważności jest uzależniony od danego stanowiska. Dla pracowników inżynieryjno-technicznych, administracyjno-biurowych oraz osób zatrudnionych na stanowiskach robotniczych ważność szkolenia wynosi rok. W przypadku osób kierujących pracownikami pół roku. Częstotliwość szkoleń okresowych również zależy od zajmowanego stanowiska. Osoby zatrudnione na stanowiskach robotniczych muszą powtarzać szkolenia okresowe co 3 lata. Przedstawiciele pozostałych zawodów co 5 lat. Wyjątek stanowią pracownicy administracyjno-biurowi, którzy szkolą się co 6 lat i osoby wykonujące prace szczególnie niebezpieczne, np. wewnątrz urządzeń technicznych – one muszą odbywać szkolenie okresowe raz w roku. 

Szkolenia BHP Wrocław – dlaczego warto zlecić to zadanie specjalistom?

Delegowanie organizacji szkoleń BHP specjalistom z zewnętrznych firm to rozwiązanie, które oferuje wiele korzyści. Profesjonalne firmy szkoleniowe dysponują aktualną wiedzą na temat przepisów oraz metod prewencji wypadków. Ich doświadczenie pozwala na dostosowanie treści szkoleń do specyfiki danej branży i stanowiska pracy, co zwiększa skuteczność przekazywanych informacji. Profesjonalne podmioty, oferujące szkolenia BHP Wrocław, dysponują odpowiednim zapleczem dydaktycznym oraz praktycznym doświadczeniem, które umożliwiają efektywne przekazywanie wiedzy. Dzięki temu kadra kierownicza jest lepiej przygotowana do reagowania na ewentualne sytuacje awaryjne oraz do zarządzania bezpieczeństwem pracy podległych im pracowników. Zatrudnienie ekspertów zewnętrznych to również oszczędność czasu i zasobów wewnętrznych firmy. Pracodawcy nie muszą angażować własnych pracowników do przygotowania i realizacji szkoleń, co pozwala im skupić się na podstawowej działalności przedsiębiorstwa. Ponadto specjaliści są w stanie zapewnić wysoką jakość usług dzięki regularnemu uczestnictwu w kursach doskonalących ich umiejętności trenerskie.

Artykuł powstał przy współpracy z firmą H&S SOLUTIONS z Wrocławia. 

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
74 wyświetlenia
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *