Marketing

Rola zdjęć profilowych w budowaniu marki osobistej

• Zakładki: 106


Wymyślone kilkadziesiąt lat temu przez Jacka Trouta hasło „Wyróżnij się albo zgiń” nie tylko nie traci na aktualności, ale i znakomicie wpisuje się w dzisiejsze czasy. W nasyconym informacjami świecie cyfrowym można łatwo przepaść. Jeśli chcesz zawalczyć o swoją tożsamość cyfrową i zbudować pozytywny wizerunek marki osobistej, zadbaj o profesjonalnie wykonane zdjęcie profilowe. Tego typu inwestycja przyniesie Ci naprawdę wiele korzyści. 

Właściwa prezentacja wizerunku może otworzyć drzwi do nowych możliwości i stanowić fundament silnej marki osobistej w przestrzeni online. Użytkownicy Internetu, czyli Twoi potencjalni klienci, nie tylko chcą, ale i muszą wiedzieć, czy content, którym się dzielisz, pasuje do wizerunku, jaki prezentujesz na swoim zdjęciu profilowym, czy fotografia może świadczyć o tym, że rzeczywiście masz umiejętności i doświadczenie, które sobie przypisujesz, czy raczej mają do czynienia z marką wydmuszką.  Jak widzisz, profesjonalne portrety profilowe to nie tylko kwestia estetyki, lecz reklama i ważny element marki osobistej w jednym. To wyjątkowo skuteczny sposób na przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów, pracodawców czy współpracowników. Ten z pozoru niepozorny element wizualny może zadecydować o tym, czy zostaniemy zapamiętani i czy nasz profil będzie postrzegany jako profesjonalny i godny zaufania.

Dlaczego selfie nie wystarczy? 

Jeśli zastanawiasz się, dlaczego zdjęcie jest tak ważną częścią personal brandingu i powinno zostać wykonane przez profesjonalistę, to od razu odpowiadamy, że chodzi o kontekst. Każdy najdrobniejszy szczegół współpracuje ze sobą, a przynajmniej powinien, by stworzyć jeden obraz. Tutaj nie ma miejsca na przypadkowość i zastanawianie się, co autor chciał przekazać.  Jako że nie wszyscy poświęcamy zdjęciu tyle samo uwagi, nie można dopuścić do tego, by pojawiły się jakiekolwiek wątpliwości. To, co chcesz przekazać, powinno być czytelne, nie budząc dalszych skojarzeń. Jeśli dla przykładu zaprezentujesz się na niekorzystnym tle, jakim może być wynajęte biuro, zaaranżowane w dosyć przypadkowy sposób, osoba oglądająca fotografię może zacząć zastanawiać się, czy aby na pewno radzisz sobie tak świetnie, jak mówisz i czy warto zaufać Twojej wiedzy. 

Im więcej rzeczy nie będzie pasować do wizerunkowej układanki, tym więcej pojawi się znaków zapytania. Właśnie dlatego tak ważne jest, by swój wizerunek oddać w ręce profesjonalistów, którzy dzięki odpowiednim kadrom, pomogą przedstawić Cię w najkorzystniejszym świetle. Portret wizerunek nie tylko mówi za Ciebie, ale i wykazuje się w tej kwestii prawdziwą dyplomacją. 

Jak zdjęcie profilowe może zwiększyć Twoje szanse na rynku pracy i biznesie?

W dobie cyfryzacji i rosnącej roli mediów społecznościowych odpowiednio dobrany portret wizerunek na profilu zawodowym staje się kluczowy. To swoistego rodzaju wizytówka online, która może znacząco zwiększyć szanse na rynku pracy i biznesie. Jest to pierwszy element, na który zwracają uwagę potencjalni pracodawcy, klienci czy partnerzy biznesowi. Blisko 70% rekruterów sprawdza wizerunek kandydata w social mediach, zanim złoży ofertę zatrudnienia. Profesjonalny portret podkreśla powagę intencji oraz świadczy o profesjonalizmie przedstawionej osoby. Buduje pozytywne pierwsze wrażenie, przyczyniając się do tego, że profil zostanie zapamiętany. 

Artykuł powstał przy współpracy ze specjalistami od fotografii wizerunkowej – FANTASMATIC.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
26 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *